Verkligheten

Nu har verkligheten dragit igång igen, på riktigt. I veckan har jag haft skola måndag- och tisdagmorgon plus att jag har jobbat kväll båda dagarna. Har ingen skola förens imorrn, men ska iväg och jobba ikväll, sista passet för denna vecka. Just nu njuter jag av att inte behöva fara iväg riktigt än, har tagit en ordentlig sovmorgon då Elvis håller mig vaken tillochfrån mellan 04.00 - 08.00. Känner mig inte riktigt pigg heller, vet inte om det enbart är allergi eller om det är kombination av förkylning och allergi.. Jag röstar på det senare, tyvärr..

Annars då? Jag håller på att tvätta min första maskin i lägenheten. Köpte en tvättmaskin i söndags om det är någon som har missat det, har pratat om det i flera år och äntligen fick jag tummen ur och for och köpte en! Klart mitt bästa köp på x antal år!

                              
                                               Älskade tvättmaskin

I helgen drog vi till Boden för Garnisionens dag och när vi kommer ut till bilen så är den olåst? Och jag vet att jag hade låst den, hade shoppat så mkt den dag jag senast använde bilen så det var ett jävla krångel att låsa utan att behöva sätta ner alla påsar på marken (haha, i-landsproblem). Hur som helst så när vi sätter oss i bilen är stereon borta.. det hänger bara kablar.. Dock har biltjuvarna varit "duktiga" och klippt/knäppt loss stereon fint, så inga kablar blev skadade. Jag hoppas tjuvarna blir irriterade när dom kopplar in stereon och märker att cdn är trasig och endast radion funkar, haha, in your face!

Lilla Elivs är här och håller Alice sällskap, dom verkar ha blivit kompisar nu. Igår låg dom till och med och myste i sängen några minuter, endast 10-15 cm ifrån varandra. Det kanske inte låter så märkvärdigt, men det bör tilläggas att i början fräste dom åt varandra bara genom att vara i samma rum. Alice hade byggt en egen koja i sängen när jag kom hem från skolan igår också, min lilla sötnöt. Btw, har ni också fått hem brev från försvarsmakten? Det är nog det största brevet jag någonsin fått och Alice var inte sen med att försöka klura ut gåtan!

                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0