Memma humor

        Idag har jag:

  • Dammsugit
  • Skurat
  • Bäddat rent i sängen
  • Vikt tvätt
  • Startat en ny maskin
  • Diskat

    N
    u är det bara plugg, byte av gardiner och en dusch kvar innan fredagsmyset kan börja!

    Måste ju bara dela med mig av en rolig historia som jag kom över idag. Som dom flesta vet läser jag till lärare och just nu läser vi våran inriktning, vilket för mig innebär svenska. I kursen som vi läser nu handlar det om grammatik, praktik och svenska som andraspråk. Jag kunde inte låta bli att tänka på det sistnämnda när jag läste den här historien om språkliga vurpor:

    "I bankvärlden utspelades följande:
    En engelsktalande man kom in på en svensk bank för att skaffa sig ett bankfack.
    - It's okay, sa tjänstemannen, would you please fill in this blanket, and show me your leg.
    Passiverad av undran över vilken filt hon menade,
    och varför hon ville se hans ben (han var ju ändå över 70 år), stod han bara där.
    Tjänstemannen såg sig ändå föranlåten att föra samtalet vidare:
    - Would you like a big fack or a small fack?
    Vid det laget låg alla kollegerna dubbelvikta, skrattande bakom disken."


    Haha, så galet det kan bli.
    Memma humor på hög nivå!


Kommentarer
Postat av: Ida

Hahaaaaa! Jag dör så roligt ;)

2010-09-17 @ 21:33:43
URL: http://www.nattstad.se/Born%20to%20Lead

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0