Grammatik

Igår var första dagen på extra-jobbet, eller första dagen igen kanske jag borde säga? Som vanligt när man träffar en ny grupp ska man presentera sig, få lite allmän information om jobbet i sig, schema osv. Verkar vara en bra grupp och schemat är jag extremt nöjd med. En bra start med andra ord! På måndag börjar det "på allvar".

Både idag och igår har jag suttit och läst om grammatik. Varför det är nödvändigt. Hur man kan gå tillväga i ut- och inlärning. Vilka lärstilar det finns. Subjekt, verb, adjektiv, dativobjekt, infinitiv, presens, futurum är bara några av orden som står mig upp i halsen just nu. Några sidor kvar att läsa, när jag är klar med dom kommer nog allt att rinna ut ur öronen.. Trots att jag egentligen tycker att grammatik är rätt kul och intressant kan det bli lite långrandigt ibland.

Om några timmar kommer Memil hem, oj vad jag längtar. Saknar min Memil ju..! Två nätter i rad har jag sovit med dubbla täcken för att inte frysa ihjäl, men ikväll ska jag stjäla hans kroppsvärme istället, hihi. Mys. Nåja, ska dra mig in i duschen så jag får bort solarielukten från tidigare idag när jag och svärmor for och solade. 

                                  
                                          En "dagens outfit" från någon vecka sen 
                                      Alice visade upp höstens nya pälsmode, haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0