Burk-Lisa?

Då var det måndag igen. Den här måndagen känns inte så jobbig som måndagar brukar göra. Jag tror att jag vet anledningen. Jag hade förväntat mig att vara utan Memil i 2 veckor, men eftersom att han inte hade helgtjänst som vi trodde så kommer han hem redan på fredag! Som jag nämnde tidigare är ingen gladare än jag över det!


Dessutom är det löning om exakt en vecka, nice! Längtar efter att få se min lönespecifikation då jag extrajobbat samtidigt som jag pluggat. Extra pengar är aldrig fel, pengar har alltid en förmåga att gå åt..

Jag tror att den här veckan kommer gå rätt snabbt, jobbar måndag, tisdag och onsdag plus att vi har lektion tisdag och torsdag. Förhoppningsvis får jag hämta hem bilen i veckan också. Då ska jag fara och panta, haha. Hur tragiskt det än låter att fara och panta som en annan Burk-Lisa så har jag och älsklingen en plan med vårt pantande. Vi tar alltid ut panten i pengar, istället för att använda det i butiken, och pengarna som vi får i handen samlar vi i ett kuvert. Varför kanske ni undrar? Jo, för att Memil är färdig med sin utbildning i december och pantpengarna ska vi använda för att fira! Det kanske inte blir så mycket mer än lite bowling och en middag, men det är pengar som vi ändå inte räknat med och hur ofta tar man sig egentligen tid att göra något kul och romantiskt när båda två är studenter? Jag längtar som bara den!

 

Så här såg det ut när vi bowlade med Memils mormor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0