Sommarjobb på heltid!

Har haft redovisning idag, det gick väl rätt bra, kände mig inte speciellt nervös vilket var en otroligt ovanlig men välkommen känsla! Efter skolan cyklade jag hem och käkade lunch innan jag hämtade upp Sofia och for till stan för att lämna in anställningskontraktet som jag har skrivit på! Nu är det alltså officiellt och att jag har sommarjobb på heltid! Min tanke var att jag skulle gå och shoppa loss lite på stan idag efter att jag lämnat papperna, men jag känner mig helt slut efter veckans bravader så jag for hem istället. Jag shoppade ju trots allt tidigare i veckan, ett läderarmband med nitar (smalt, som man drar flera varv) och ett militärgrönt linne med helt underbart läcker korsad/öppen rygg!

När jag kom hem var tanken att jag skulle gå och boka tvättstuga, men jag hittade inte nyckeln. Ringde Memil, inget svar. Han ringde precis upp och han vet inte vars nyckeln är han heller.. Vi måste nog storstäda i helgen för att se om nyckeln kommer fram, från och med nu litar jag inte på Emil vad gäller nycklar, haha. Mest troligt är nyckeln i Kvarn i hans jackficka.. inte så lyckat med tanke på att han snart är framme i Sthlm för att flyga hem.

Jag är så glad att den här veckan är över, det har varit en rätt tung vecka med mycket plugg, lektioner och andra små grejer. Skönt med helg. I helgen ska vi sätta upp dvd-/vitrinskåpen, tavlor, förhoppningsvis tvätta och eventuellt flytta ut baren så vi kan sätta in bokhyllan istället. Hoppas allt går enligt planerna den här gången!

                                           Alice med tungan
                                                         Hur gulligt är inte det här?

Kommentarer
Postat av: Emma

Du har tur att Emil kommer hem i helgen :)

2010-05-07 @ 15:04:14
URL: http://emmakarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0