Nervositet

Har haft muntlig redovisning idag av valfri VFU-uppgift. Gick väl okej, men som vanligt var jag nervös som jag vet inte vad.. Hur nervös jag är verkar variera från gång till gång, ibland känner jag hur jag blir knallröd i ansiktet (speciellt om öronen?), medan ibland skakar jag så mycket att jag inte kan stå på benen, men det händer även att jag känner att jag mer eller mindre "glömmer att andas" varpå jag vibrerar på rösten. Idag var det det sista alternativet som kroppen ville förmedla till åhörarna.. Det värsta är dock när alla tre saker bestämmer sig för att uppenbara sig samtidigt, då kan det bli väääldigt jobbigt!

Sen jag kom hem har jag ätit lunch och pluggat till tentan. Tror faktiskt att lite börjar fastna. Min plan är att testa migsjälv ikväll, har skrivit ut alla frågor utan svar som jag tänkte svara på ikväll för att se exakt vad som fastnat och vad jag behöver lägga mer krut på imorrn. Ska bli så skönt på onsdag när tentan är skriven, oavsett hur det går så kommer det kännas som en lättnad. Iallafall tills man får resultatet.. Efter tentan är det endast kvar att skriva en uppsats om barns tv-vanor.

Memil kommer dessutom hem torsdagnatt. Underbart. Han har varit borta i snart 2 veckor och är väldigt efterlängtad här hemma. Har redan förvarnat han att han ska få torka dörren och plankorna plus postlådan när han kommer hem då dessa är fulla i diverse kryp och spindelnät. USCH!

Nåja, nu anser jag att min pluggpaus är slut för den här gången.
Åter till studiernas värld~

                          
                           Tänk att få krypa ner i ett varmt bad med en drink i handen istället..

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Åh fy tusan vad gott det ser ut!

Själv lade jag mig för en 20 min nap i soffan. Inser nu efter två timmar att min lilla katt som älskar när man sover (och inte kan gå hemifrån) kan stänga av alarm h-vetet när det ringer nu mera. Hon drar med tassen på slidefunktionen fick jag se. Så nu måste jag verkligen sätta igång. gulp



Kram!

2010-05-31 @ 17:47:04
URL: http://sandkornochsotvatten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0