Jag trodde regler var till för att brytas?

Valborg och helgen är över. Om vi börjar med Valborg så var det hur trevligt som helst. Massa folk och god grillad mat. Jag åt årets första jordgubbar, underbart gott! Jag fick inte komma in på Bodensia eftersom att det är 2 veckor kvar innan jag fyller 23.. Jag trodde att regler var till för att brytas? så vi gick på f.d Olivers/TC istället. På hemvägen blev jag buren upp och ner av Memil, vilket jag kanske inte gillade mest under kvällen, haha. Stort tack till Elina för att vi fick låna din lägenhet!

                                     Love 
                                                             Jag och Memil

                                     Jordgubbe!
                                                        Årets första jordgubbe!

På lördagen bytte vi däck och fyllde på olja i bilen innan vi sakta men säkert rullade hem mot Luleå. Väl hemma gjorde vi inte mycket. Vi var ju trots allt små bakis, vilket i sig är en utmärkt anledning till att bara mysa i soffan framför tvn och sedan göra tidig kväll. När vi vaknade på söndagen såg vi Harry Potter (ja ni läste rätt, jag såg H.P!) och sedan for Memil och handlade plugg och jag började med maten. Efter att vi hade käkat började vi sätta upp vitrin-/dvdskåpen. Vilket inte gick speciellt bra eftersom att borren var för smal, men till helgen ska vi fan fixa detta alltså! Hur som helst skulle jag vilja säga att Memil blev kidnappad i söndags! Taxin kom ungefär 1½ timme tidigare än vi hade räknat med, vilket resulterade i ett slafsigt och snabbt hej då.. och plötsligt var jag gräsänka.. igen..

                                               
                                                   Vi kom inte längre än så här..

Jag började läsa en bok som jag ska analysera och läste även ut den igår efter att Memil for. Idag har jag skrivit stödord och börjat fundera på hur jag ska lägga upp analysen. Iallafall kom världens bästa Sanna förbi en snabbis och sen for jag och Sofia på Dollar och Växtriket, sen hem hämta cykeln och sedan hem till Sofia för att pumpa däcken. Jag älskar att cykla. Jag trampade inte många gånger för att komma hem, rullade och flöt hem. Åhh, imorrn ska jag ut på en ordentlig cykeltur. Som jag har längtat efter min cykel!!

Nu har jag ganska nyligt pratat med Ninis, diskat och lagat mat. Det blev fläskfilé med paprika i grillkryddad creme freiche med en god sallad och rotfruktsgratäng. Mycket gott!

                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0