"Den bästaste lektionen.."

Idag var andra dagen på praktiken. Jag höll en mattelektion på morgonen och sen tog Sofia över för "10 ord i veckan". När eleverna gick på rast förberedde jag och Sofia klassrummet med filtar, ljus, nerdragna persienner och bänkar som skärmade av vårat lilla myshörn. Eleverna verkade gillade de eftersom att de satt som tända ljus och lyssnade när Sofia läste högt. Efter sista lektionen idag kom en av tjejerna fram och frågade om vi inte kunde göra samma sak på torsdag, varpå jag meddelade att vi skulle det. Då säger hon med ett stort leende på läpparna: "Åhh va bra! Det är den bästaste lektionen jag haft i hela mitt liv!".
Det värmde i själen vill jag lova!

Igår var jag så trött att jag glömde äta middag och somnade på soffan i två timmar. Vaknade lagom till Hollywood Fruar började, trodde att jag skulle ha svårt att somna om men det var inga problem. När klockan ringde imorse nästan skrek kroppen att jag skulle ligga kvar och sova ännu mer. Ska försöka hålla mig vaken och göra tidig kväll ikväll i hopp om att vara utvilad när klockan ringer imorrn..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0