Bakverk!

Imorrn är det fredag. Redan! Vars har den här veckan tagit vägen? Det kanske har att göra med att jag har skola tisdag - fredagen den här veckan.. I vanliga fall är det oftast 2 gånger per vecka, men det blev en specialare den här veckan. Ska på stan imorrn efter skolan (redovisning.. huvva), ska nämligen lämna in några papper jag har skrivit på!
Jag är så glad och lättad att jag äntligen vet hur sommaren blir så ni förstår inte!

Nu har jag ganska nyligt kommit tillbaka från en cykeltur runt sjön med Sofia. Riktigt skönt, vi hittade rätt väg trots att det såg lite tveksamt ut i början av våran färd, haha! Har duschat och ska lägga mig och mysa i soffan med Alice. Det är "Sveriges fulaste hem", "Criminal Minds" och "Gordon Kitchen Nightmares" på tv ikväll, dvs en riktig Memma kväll!

Tidigare i veckan bestämde jag mig för att baka kladdkakemuffins och snopp-kladdkaka eftersom att äggen var på väg att gå ut och jag behövder fylla på med fika i frysen innan födelsedagen. Kladdkakemuffins gick bra, inga oförutsedda händelser där inte. Planen var att jag skulle göra detsamma med den andra kladdkakan också, MEN när jag skulle vända på den så skedde det en liten olycka kan man väl säga. Den "kom" och det rann ut sås (läs: smet). Den blev med andra ord så tjock att den inte vart riktigt klar i mitten, eller så kan man säga att den helt enkelt var extremt kladdig i mitten, kalla det vad ni vill.
Haha, jag var ju bara tvungen att fota! 

                                             Kladdkaka - Före  Kladdkaka - Efter
                                                      Före                 -            Efter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0