Hemstudier..

Försöker plugga, men mina tankar flyger iväg till andra saker hela tiden. Jag har iallafall lyckats finslipa på talet, skrivit stödord och tränat igenom det lite snabbt. Har dessutom öppnat första boken och läst 1 hel sida inför kommande kurs.. Innan jag gick och la mig passade jag på att skriva ut och häfta ihop rapporter, sagor och länkar som hör till kommande kurs. Ett steg i rätt riktning! Hela dagen idag kommer att gå åt till plugg.
Är äckligt nervös inför talet imorrn.

Gårdagens film-redovisning gick bra, var ingen större fara. Trycka på play och sen gå och sätta sig igen, inte ett enda ord behövde vi säga. Dock lite konstigt när man inte får feedback av läraren? Hur som helst gick jag och Sofia hem till henne efteråt och hjälptes åt med talen, alltid skönt att få höra någon annans åsikt också. Därefter blev jag bjuden på middag av Sofia och Anders, kycklinggryta med ris. Riktigt gott! Trevligt med sällskap vid middagsbordet, jag är som inte van vid det utan tvn brukar vara mitt sällskap vid måltiderna. Igår var första dagen där jag inte hade ont i magen trots att jag åt. Skönt som tusan!

                                      
Köpte föresten tre kylskåpsmagneter när jag och Sofia gjorde ärenden förra veckan, vilket jag tydligen har glömt att visa. Den första säger: "När vi försöker lära våra barn om livet, lär barnen oss vad livet handlar om". Den andra säger: "Barn föds med vingar, lärarna hjälper dem att flyga". Den tredje säger: "Ditt hem är där din katt är". Kändes som att alla tre passade in klockrent på mig! Jag köpte ett par skor också, typ gladiatorsandaler med nitar. Jag tycker att dom är riktigt läckra, har dock inte hunnit fota men det kommer väl såsmåningom!

Åter till studiernas värld~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0