Dag 1

Alice har väckt mig x antal gånger i natt, plus att jag har vaknat av mig själv stup i kvarten med rädsla att försova mig. Alice har varit på lådan och grävt runt i sanden, hon har kutat fram och tillbaka i lägenheten och förmodligen inte kunnat bromsa för jag vaknade av massa smällar, kliver upp för att se om hon gjort sönder något. Som tur var hade hon inte det, utan hon hade puttat ner en sko för trappen.. Det är så typiskt henne, när man ställer klockan för att stiga upp tidigare än vanligt så lever hon jävel under natten. Imorse var hon billig vill jag lova.

Jag har varit vaken sen 03.51, vridit och vänt på mig. 4.30 ringde Memils alarm och han var tvungen att stiga upp, min klocka skulle ringa 5.45 så jag tog beslutet att det inte var någon idé att somna om. Är det bara jag som blir tröttare om jag somnar om en liten stund istället för att kliva upp? Älsklingen hade lämnat en överrasskning i kylen åt mig, han känner mig verkligen, haha! Nåja, har redan sminkat mig och slängt i mig en macka till frukost. Det är första dagen på sommarjobbet idag. Jag har fjärilar i magen av flera anledningar. Först och främst ska det bli spännande att se om jag hittar dit, hur är arbetskollegorna, det ska bli kul att se lokalerna, rutinerna osv. Känns som att jag kommer dö på soffan när jag kommer hem. Tror det kommer blir en lång men intressant dag idag!

I helgen har det varit full rulle. Memil kom hem en timme tidigare än väntat i torsdags, men vi gick och la oss ganska direkt. Fredag slappade vi, badade, såg film och var förbi svärmor en sväng. Lördag var vi och tränade på F21, for hem och gjorde oss klara innan vi drog på middag hos världens bästa mamma och sen vidare till Titti som har fyllt år. Mitt i all stress glömde jag så klart hennes present.. Bra Emma, mycket bra.. Hur som helst åkte vi tillbaka till Luleå och for förbi svärmor som hade inflyttningsfest. Skönaste ar ändå när jag kröp upp i Memils famn i fåtöljen och somnade. Igår var jag faktiskt rätt bakis.. men vi tog ett bad, såg film och bara rådde om varandra. Längtar redan till helgen så älsklingen kommer hem igen ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0