Sex bokstäver

Det finns en fras som är otroligt stark. Den frasen är "jag älskar dig". Tre små ord, men egentligen tre riktigt stora. Jag vet ett ord som är ännu större och ännu starkare. Det är nog ett av de mäktigaste orden vi har, iallafall som jag ser det. Ett enda ord. Sex bokstäver. Det ordet är "förlåt". När en människa säger det ordet och verkligen menar det, är det mäktigt.

"Jag älskar dig" och "förlåt".

Men hur vet man verkligen att personen menar det? Att när dessa ord lämnar en människas läppar så är det på riktigt? Jag antar att man får gå på magkänsla.. Så många tankar, funderingar och frågor. Men så få svar. Å andra sidan, om man inte vet vad man ska säga är det lika bra att vara tyst. Men.. ibland är tystnad och ovissheten tusen gånger värre.  

                                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0