Brännbollsturnering

Helgen blev riktigt trevlig. När jag kom hem i fredags brottades och retades vi i soffan, käkade sen middag och la oss rätt tidigt. Lördag höll jag aldrig på att vakna när klockan ringde, utan älsklingen fick mer eller mindre dra mig ur sängen.. väl uppe blev det att snabbt göra sig klar, packa det sista och sätta sig i bilen för att hämta David och Sylvia och börja resan mot Boden. Mötte upp resten av gänget på Statoil och körde till byn för brännbollsturneringen som vi varit på senaste 3 åren. Laget hamnade på 3'e plats av 9 lag och jag hejade på för fulla muggar!

Det började regna och mygg och knott var det gott om, men vi hade ändå trevligt. Vi for till Kalle och gjorde oss klara, beställde lite käk och sen satte festen igång lagom tills solen tittade fram. Sylvia borde få en stjärna i himlen för att hon var nykter och kunde skjutsa tillbaka oss till Luleå, så vi slapp sova i Boden. Förbaskat skönt att somna och vakna i sin egen säng, hemma hos sig själv. Bilder kommer sen, är på jobbet just nu. Inte alltför många timmar kvar tills jag får fara hem. Helt underbart att komma hem nu när Memil har semester!
(Ja e int bitter.. haha)

Igår drog jag, Memil, David och Sylvia till stranden och solade. Grymt skönt. Efter att vi släppt av dom hemma hos sig for vi och handlade och sen hem. Älsklingen lagade mat och jag fick ligga på soffan, av någon anledning är jag inte bakis när jag vaknar utan blir mer och mer bakis ju längre dagen går.. på kvällen mår jag som sämst? Det var helt fantastiskt när jag vaknade imorse och bara kände "måndags-sjukan", om ni förstår vad jag menar, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0