Julafton och Nyår

Idag är det 3 veckor kvar tills Memil fyller år. Förslag om present är mycket välkommet! Idag är det dessutom precis 6 veckor kvar tills vi hämtar nyckeln till den nya lägenheten. Vårt första gemensamma boende. Jag tänker på det varje dag. Jag pratar om det hela tiden. Jag kan inte förstå hur man kan längta så mycket efter något. Kanske har det med att göra att det har tagit oss lite över 3 år att bli sambos på riktigt. Man kan inte beskylla oss för att stressa in i något i alla fall, hehe.

Det var ju ett tag sen jag skrev sist. Julafton spenderade vi rätt mycket i bilen. Jag har för mig att vi körde 25 - 30 mil totalt. Spela roll egentligen, vi hade trevligt. Dagen började med gröt hos Memils mormor. Därefter körde vi ner hans mammas bil i vårt garage, för den var som en isglass och sedan körde vi till min älskade mamma i Piteå och käkade julmat, öppnade paket och bara umgicks. Super trevligt att träffa mamma igen, speciellt efter allt som hänt nu under december.. Hur som haver, vi körde tillbaka till Boden och lämnade igen bilen till Memils mamma innan vi körde vidare till Gunnarsbyn. Där fick vi ett varmt välkomnande, lite mer paket och spelkväll. Vi sov över och juldagen spenderades på Nyvägen med jullunch innan det var dags att bege sig tillbaka till Boden för att göra sig iordning för fest. Roligaste festen på länge. Stampa med LeeRoy, bål och roliga människor.

December månad, men speciellt julen har inte varit som den brukar för min del.. Mycket pluggande, men den största förändringen är mormors bortgång.. Julafton var som jag har nämnt tidigare hennes födelsedag och jag har saknat henne mer än någonsin. Det som gjorde allt så verkligt var att på paketen stod det ”God jul Emma önskar Morfar”.. Inte ”Mormor och Morfar”, med mormors handstil som det har stått i alla andra år..

I alla fall, igår var det nyår. Vi åkte med buss till okänd plats, kvällen spenderades med välkomstdrink, olika lekar och frågesporter, extremt god mat, mycket alkohol, fyrverkerier och champagne innan bussen kom och hämtade oss 03.00. Bilder kommer senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0