Internet funkar!

Äntligen har jag fått igång internet! Älsklingen ringde internetbolaget i söndags och de skulle fixa det till onsdag eller torsdag. Iförrgår kunde jag logga in och registrera oss osv, men det funkade ändå inte för det stod att det redan fanns en annan kund på adressen, så jag ringde upp internetbolaget och idag när jag kom hem funkade internet för första gången!

Flytten gick hur bra och smidigt som helst, vi hyrde två stora släp med kåpor och hade mycket muskler med oss i form av Memils vänner! Stort tack till er! När vi väl började packa upp sakerna efter att alla hade farit märkte vi att vi hade glömt en hel del små saker, bland annat antennkabeln, tandborstarna och strömkabeln till PS3! Jag missade tyvärr melodifestivalen, men men det var inte värre än att vi for och köpte en antennkabel och nya tandborstar på söndagen innan jag skjutsade Memil till flygplatsen. Jag har nu börjat få lite ordning i lägenheten, skåpen i köket är fyllda, diskmaskinen funkar, de stora möblerna är uppsatta, har hängt upp gardiner i vardagsrummet, bäddat sängen , fixat handdukar och badrumsmattor på toan, bara för att nämna några saker. Det är som svårt att hinna med så mycket när jag har praktik på dagarna, så jag försöker ta allt i omgångar.

På tal om praktiken så är det hur kul som helst. Imorgon ska jag hålla en lektion om rymden och utomhusmatte om vädret tillåter. Tycker det ska bli riktigt spännande! Jag trivs verkligen, jag är så glad att jag tog steget och började studera. Studierna i samband med att efter 3 år fått bli sambo med Memil i en stor och fräsch lägenhet känns underbart. Just nu leker livet!

Det blev ett lite längre inlägg idag tydligen. Grattis till er som orkade läsa eller skumma er igenom det, haha! Nu ska jag snyta mig och sedan blir det en dusch innan det är dags att tömma diskmaskinen och såsmåningom krypa ner i sängen och sova! Fredag imorgon, då kommer Memil hem. ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha hon små ler ;) dock ofrivilligt :p

härligt att du är gladare nu :)



2010-02-19 @ 13:19:55
URL: http://gabson.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Kul med praktik! :D

2010-02-19 @ 13:47:51
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0