Myshelg

I lördags slet jag upp Memil ur sängen och lyckades få med han på stan. Köpte 2 tröjor och 2 ugglor (ljuslyktor dvs). Älsklingen ringde sin syster och tur var väl det för han hade blandat ihop dagarna! Vi skulle till hans mormor på lunch först på söndagen, så istället för att dra till Boden så for vi hem. Jag la mig i sängen och såg "män som hatar kvinnor", somnade flera gånger under filmen (5-10min/gång, kunde verkligen inte hålla ögonen öppna) medan Memil spelade. Vi gjorde en sen middag framför tvn, tände ljus och bara njöt av varandras sällskap.

Söndag var vi som sagt hos hans mormor, firade hennes födelsedag i efterskott. Den 18 september ska vi bjuda henne på en bowling-eftermiddag då detta var det enda hon önskade sig. Rätt coolt av en 85-åring tycker jag! När vi kom hem gjorde vi inte många knop, vi badade skumbad, hoppade över middagen och såg film.

Imorse åkte Memil, så nu är jag gräsänka fram tills på fredag. Tråkigt och ensamt. Just nu är jag på jobbet, så länge man jobbar på dagarna går det rätt bra, för då går tiden ändå rätt fort. Däremot känner jag hur halsen är påväg att paja igen.. Biter ihop sista timmarna idag och hoppas på att det känns bättre imorrn helt enkelt. Positiva tankar var det va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0