Glasbanken

För någon vecka sen hade jag ett Stefan och Krister-maraton och i slutet av varje avsnitt i "Full Fräs med Stefan och Krister" är det en gubbe som jobbar på systemet som drar ett s.k skämt (eller vad man nu ska kalla det), vilket fick mig att minnas förr i tiden.

När jag var liten och följde med mamma å systemet fick man dra en lapp och vänta på sin tur. När man kom fram till personen bakom disken sa man vad man ville ha och dom gick och hämtade det. Har för mig att det bara var stark sprit som det gällde, eller minns jag fel? Gällde det även öl och cider? Någon som kommer ihåg detta och kan hjälpa mig att fylla i min lilla minneslucka eller bekräfta mitt minne?

Btw, är det därifrån uttrycket "glasbanken" kommer..?


Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag har för mig att det gällde starkare varor, som t.ex vin, öl och sprit.

Resten fick man hämta själv =)



Jag är så gammal att det var så när jag fick gå på systemet första gången ;D

2010-08-12 @ 21:59:44
URL: http://anangelsdiary.blogg.se/livet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0