Mobbning?

Plugg, plugg, plugg och sen lite mer plugg. Måste dock erkänna att "God natt mister Tom" var riktigt bra, det är betydligt närmare min typ av böcker än "Skattkammarön" som jag var tvungen att läsa till tidigare i veckan!

Tyvärr verkar det inte som att jag får hem min älskling i helgen pga vulkanutbrottet. Tur att det inte är vulkanutbrott varje vecka.. Jag ska försöka se det positiva i det här: mer tid för mig att plugga i helgen.. Ska väl se om jag kan hitta mig en bra film att se och kanske nå litet gott att avnjuta eftersom att det ändå är helg!

Jag måste bara få ta upp en sak som gör mig jävligt föbannad. Alla är medvetna om att det föregår mobbning på skolorna runt om i Sverige. Men vad man inte uppmärksammar är vuxen mobbning, det förekommer också! I veckan hände det mig en sak som gjorde att jag kom att tänka på det. Jag tänker inte nämna namn, tidpunkt eller plats MEN jag måste erkänna att först bli skrattad rätt upp i ansiktet är inte kul och att sedan höra hur skratten fortsätter och blir ännu högre och tydligare bakom ens rygg är ännu tråkigare. Det kanske inte är frågan om "ren mobbning", men det känns och svider ändå till inom mig och jag blir generad. Varför blir jag generad när det inte är jag som gör bort mig?! Usch va arg och irrterad jag blir på sånna människor, hur gamla är ni EGENTLIGEN?

Anyway..
Imorgon gäller det.
Jag är redan lite nervös, fjärilar i magen, men det är väl så det ska vara?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0