Längtan

                                        Midsommar

S
olen sken idag, det värmde så skönt efter ryggen när vi gick hem från LTU. Sommarkänslorna börjar komma mer och mer. Jag tror att det är fler än jag som längtar efter sommaren. Bilden ovan är från midsommar, det var en trevlig helg som jag hoppas blir av i år igen.. Åhh.. kan vi inte få sommar nu på en gång och skippa våren helt och hållet? 

Sen jag kom hem från LTU och Sofia har jag inte haft någon koncentrationsförmåga. Mina tankar vandrar iväg till allt utom det jag försöker läsa. Efter bara några sidor var jag tvungen att ge upp, jag förstod ändå inte vad det stod i texten. Ska göra ett nytt försök imorgon. Då är det hemstudier hela dagen..

Det känns som att tiden står still, men att dagarna bara rusar förbi. Hur går det ihop egentligen? Det är så mycket jag känner att jag borde ta tag i, människor i min omgivning som jag vill hjälpa med både det ena och det andra, samtidigt som jag har så jäkla mycket i skolan just nu att jag inte ens hittar tiden till att dammsuga..? Imorrn ska jag försöka ta tag i lite städning, men som sagt, dagen kommer att gå åt till hemstudier.

Ringde till Memil en sväng tidigare ikväll bara för att kolla läget och få prata om allt och inget tidigare, men det var som att prata med någon som hade en fördröjning på 10-20 sekunder, haha. Verkar som att det är fler än jag som har mycket att tänka på? Skämt å sido var det som att prata med någon som var i Hongkong. Min lilla toker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0