Rubbning i immunförsvaret..

Äntligen är det fredag! Memil kommer hem idag, som jag har längtat! Badrummet blev klart igår, så nu har vi dusch och toa i lägenheten igen! Har inrett den med handdukar och allt som hör till ett badrum. Har dessutom hunnit diska, dammsuga och gjort småplock här "hemma". Skönt.

Har skickat in läsloggen idag också, en sak mindre att göra. På måndag ska jag börja med nästa inlämning. Tänkte vara ledig i helgen och bara mysa med älsklingen, för nästa helg är jag ensam.. Då har han helgtjänst, så jag tänkte eventuellt passa på att fara till Piteå och umgås med tjejerna. Va säger ni om en riktig tjejkväll nästa helg tjejer?!

I helgen har vi inte nå speciella planer för helgen tror jag. Förutom att vi ska fara och göra lite ärenden på stan imorrn, jag måste in på apoteket och hämta ut folat-/folsyratabletter (samma sak enligt läkaren)..? Hade ju telefonmöte med läkaren idag, nu vet dom EXAKT vad mitt problem är. Tänker inte sitta och dra det här på bloggen, men på det stora hela handlar det om en typ av rubbning i immunförsvaret, ungefär som dom misstänkte.. Men mina värden var inte "nog låga" för att jag ska få behandling.. Frågan är om det är bra eller dåligt? Måste dock tillbaka om 6-12 månader för nya tester och se om det är samma, lägre eller högre. Om det blir lägre pratade han om en terapibehandling som tydligen ska vara riktigt jobbig.. Sen måste jag ringa och boka in nya blodprov till i mitten av oktober för att se så andra saker inte har blivit sämre sen sist jag tog blodprov. Läkaren tyckte dessutom att jag skulle ta vaccin mot svininfluensan eftersom att jag (snarare mitt immunförsvar) är så pass känslig(t).. Huvvaligen, jag vet inte om jag vill det..


Kommentarer
Postat av: Anonym

folat och folsyra är samma sak :)

jag har ätit det i början av min graviditet tydligen något som är svårt att få i sig genom mat... Bebis måste ha det för ryggen tydligen.



Hoppas den "sjuka" släpper snart, kan inte alls vara mys att ha det nu när du precis börjat plugga och är utslagen när Emil kommer hem. Stackare!



2009-09-11 @ 22:03:17
URL: http://gabson.blogg.se/
Postat av: Anonym

din sjuka*

2009-09-11 @ 22:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0