Citat

"Läraren lever och lär och läraren lär lära så länge han lär av sina elever,
vilka lär lättare lära den lära han lär om läraren lär som han lever
".
- Värdengrunden - Finns den?

Fastnade verkligen för det där citatet, efter att ha läst strax över 200 sidor om värdegrunden och de olika principerna/teorierna var jag lite snurrig i huvudet och var tvungen att läsa meningen om och om igen, för att sedan läsa den högt innan jag fattade vad som stod. När jag insåg vad det stod, gick det upp ett lite ljus;
så sant som det var sagt!

Har varit på LTU idag, hade föreläsning om Skolan och dess historia, redovisade PowerPoint presentationen för basgruppen och gjorde klart gruppdiskussions protokollet. En sak mindre. Har nu sammanfattat alla citat jag plockat ut, så att jag får en bra översikt och imorrn är det dags för nästa bok + att välja ut de bästa av alla citat och skriva reflektioner om detta. Tänkte lämna in det imorrn så har jag hela helgen på mig att mysa med Memil!

Imorrn har jag även ett bokat telefonmöte med min läkare nån gång mellan 8.15 - 9.00 ska han ringa.. Jag måste erkänna att jag är lite nervös för vad han ska säga, om dom har kommit fram till nå, vad dom senaste provresultaten visade osv.. Tänk om dom inte har någon lösning, vad händer då? Eller tvärtom, tänk om dom har en lösning, vad kan det vara isåfall..? Åhh.. blir bara mer och mer nervös ju mer jag tänker på det, därför ska jag nu avsluta det här, egentligen ganska tråkiga inlägget, och börja göra mig klar för sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0