Isglass

Då var långhelgen över och jag är gräsänka igen i några dagar. Känns inte så ledsamt som det brukar, jag vet ju att han kommer hem på fredag igen. Blir en kort vecka den här gången, hur bra som helst!

Helgen har varit helt underbar om jag ska vara helt ärlig. När Memil kom hem i fredags blev det mys framför Idol, vi gjorde en relativt tidig kväll för på lördag klev vi upp "tidigt" och gjorde oss klara för att fara på I19, Regementets dag. Det var hur kallt som helst och jag förvandlades till en isglass, men det var samtidigt rätt trevligt. Lite kvalitéts tid där gubben fick visa mig runt och bara allmännt surra om allt och inget. Mötte även upp Malin och Johan och for sedan och käkade tillsammans alla fyra. Lördag kväll lagade jag och Memil mat tillsammans, ris med korvstroganoff för den som är intresserad. Vi drack en öl/en cider, käkade och kollade på Johan Glans och sen knallade vi iväg till Elina för att mysdricka och spela spel. Elina stannade hemma men jag och Memil bestämde att vi skulle ut och dricka en öl/cider på krogen och bara ägna oss åt varanda. Så blev inte fallet. Vi träffade massa folk som vi kände och det slutade med en full Emma vid sängdags! Söndag var jag oförskämt bakis och Emil mådde som en prins, fusk?! Vi drog iallafall till svärmor i Luleå för en kopp kaffe på kvällen och sen en snabbhandling på ICA Maxi. När vi kom hem lagade Memil en sen middag åt oss, diskade och sen såg vi film: We were soldiers. Idag har vi gjort några snabba ärenden, sett NCIS, käkat "sista måltiden" och sen vinkade jag av gubben.

Ska börja leta reda på lite olika rapporter och skriva ut dom, vi hämtade nämligen min skrivare-scanner-kopiator i lördags, men jag har inte riktigt haft tid att packa upp den i helgen. Jag hoppas att den funkar när jag kopplar in den, annars brukar jag ha en förmåga att alltid ha otur med elektriska prylar som jag köper, det är sällan dom funkar från början.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0