Mitt i ett äventyr!

Jag och min älskling hamnade mitt i ett äventyr på valborg.. Oj oj oj.. Jag kom till Luleå kring 18.30, fick en puss på munnen av Memil och sen satte jag också igång. Drack lite blå panter och sen några cider, någon violsnapps slank också ner, men överlag en väldigt lugn kväll då jag fortfarande inte mår riktigt bra. Iallafall, vi satt ute vid brasan, hade lite allsång och hur kul som helst. Kring midnatt hade de flesta dock börjat dra sig hem men vi hade fått tag i en chafför som fick köra Imperialen, "Guldis", så vi drog ut med bilen och svängde runt. Träffade bland annat en cowboy, några riktigt raggare och en malmöbo! Väl tillbaka till startpunkten fick jag och Emil nyckeln till gårdshuset och resten låste dörren och gick och la sig.

Vi satt kvar vid brasan med grannen och surrade, lyssnade på musik och smådrack. Plötsligt fick killarna slut öl och Emil gick för att hämta fler från kylen, men vad händer? Vi har fått fel nyckel! Vi ringer och ringer på hans mamma's mobil,  testar hennes man's mobil. Ingen av dom vaknar. Ingen svarar. Vi knackar på fönsterrutan. Ingen vaknar.. Vi börjar banka på rutan, men utan framgång. Som tur var hade vi ju deras granne med oss, vi fick sova över hos han istället. Tänk, vad hade vi gjort annars? Sovit i bilen? Kör bil i fyllan för att inte frysa ihjäl? Tur i oturen så slapp vi både de alternativen. Slutet gott, allting gott..

    
   
Rad 1
Bild 1
: Darttävling i början på kvällen. Bild 2: Majbrasa

Rad 2
Bild 1
: Vi Bild 2: Måste bara visa att jag nog var kortast på stället. Bild 3: Skål!


Kommentarer
Postat av: AnnaLiten

Då ska jag hålla tummarna att du börjar känna dig bättre!

Kan tänka mig att man blir galen av att vara hemma hela dagarna.. :P

2009-05-03 @ 22:16:28
URL: http://annaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0