Bus i garderoben

Jag vaknade 05.23 imorse, hade svårt att andas.. himla snuva.. bara upp och snyta sig.. Efter det sov jag ännu sämre än vanligt. Var så galet trött när klockan väl ringde 06.35. Bet ihop och klev upp. Nu sitter jag på jobbet, 1 timme avklarad. Skönt. Idag blir det Korpen direkt efter jobbet. Jag hoppas på Balansboll som börjar 18.15, som vanligt lite uppvärmning på bandet först.

Det är torsdag idag, vilket innebär att många jobbar sin sista dag innan helg imorrn. Inte jag. Jag jobbar på lördag också, men då verkar det som att jag är ledig söndag och måndag istället. Ganska skönt att få sova ut på måndag. Då så många andra stiger upp för att göra sin första arbetsdag för kommande vecka ligger jag hemma i en varm och go säng. Hihi..

Jag hade en sjukt trevlig kväll igår, jag och S-E rensade ut hans garderob, lyssnade på musik och surrade medans. När det började bli dags att ge sig av hände nå märkligt. Någon tittade in i hans brevinkast! Försiktigt smög vi dit och såg en kille sitta i trapphuset. Efter några minuter plingade det på dörren, S-E öppnade. Killen var full, började hota och sa att det var en tjej inne i lägenheten som ville ha han? Han försökte trycka sig in, men han lyckades inte. Tillslut bad han om ursäkt och for. Dörren till trappuppgången var trasig, den gick inte att stänga. Länge sen jag kände mig så rädd. Tur att det slutade bra iallafall. Ingen skadad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0