Sommartid!

Åh vad jag längtar tills klockan blir 21.00 och jag får börja knalla hemåt! Eller.. först ska jag få en genomgång på hur man larmar på, så att jag kan det till en annan gång, alltid bra att kunna!  Det är lördag och jag jobbar kväll.. Älsklingen ska och fira sin kompis som fyller år, han har hyrt lokal och allt och jag kan inte följa med.. Dom har börjat dricka för ett tag sen.. Åhh.. bara bita i det sura äpplet antar jag..? Jag har ju som inget val.. Imorrn är det jobb igen, samma sak måndag, tisdag, onsdag och torsdag. Dock är jag äntligen ledig på fredag, då blir det "lång" ledigt, fredag, lördag och söndag. Hela helgen är bokad, fredag spenderas i Boden, lördag spenderas i Luleå och söndag spenderas i Piteå!

Jag har ställt mig i kö på en lägenhet idag, vore kanon om jag fick den, men jag tror att det kan bli svårt då den verkar hyffsat eftertraktad? Ajja, ingen större förlust, jag får helt enkelt söka vidare!

Visst kommer alla ihåg att ställa om klockan till sommartid ikväll? 1 timme framåt.. Vi tappar alltså 1 hel timmas skönhetssömn inatt.. På tal om skönhetssömn, jag måste berätta om något märkligt som hände idag på väg till jobbet! Jag kom och gick på bron, möter en äldre gubbe och hans tant. Han tittar på mig och säger "Ursäkta". Jag stannar så klart, tänkte att han säkert skulle be om en vägbeskrivning. Men icke.. Han säger då: "Du var jätte vacker! Är det så att du ska och gå modell på manekänguppvisningen inne i stan?". Jag blir grymt generad och svarar att jag bara är på väg till jobbet. Till svar får jag "Okej, det var ju synd..". Sen fortsatte dom att gå?! Märkligt, haha!


Slänger in en bild på mig och Nina, bara för att hon och jag sitter i samma båt i helgen!
 Stackars oss, eller stackars er andra det är frågan? ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0