Preliminärt

Det är 1'a december idag. Inte många dagar kvar till Julafton. Det jag längtar mest efter är att få fara hem till mamma, till hennes julmys och extremt goda julmat. Jag och Memil har bestämt att inte köpa julklappar åt varandra, istället blir det en gemensam julklapp som vi kommer få stor användning av i nya lägenheten!

På tal om den nya lägenheten, jag ringde till hon som bor där nu och vi har mer eller mindre bestämt inflyttningsdatum - preliminärt 12 februari! Hon berättade att lägenheten är i toppskick! Köksluckorna är ny lackerade i en grå färg och hon fick tillbaka dem för ca 2 månader sedan, golven är nyslipade och bonade och nästan alla rum är nytapetserade i vit/beige med olika mönster. Har inte hunnit fara och titta själv, men från det hon beskriver låter den helt fantastisk!

Annars då? Jag är gräsänka.. Det är inte alls roligt, som "tur" är har jag mycket att göra med skolan så jag försöker hålla mig sysselsatt för att få tiden att gå. Extra jobbigt med tanke på att älsklingen har fältvecka och vi kanske inte får prata förens på lördag.. Förutom att plugga har jag sysselsatt mig med att titta på film, julpynta, snart blir det städning och mycket telefontid med vännerna! Det gäller att hålla skenet uppe?

Jag och Alice somnade på soffan när vi låg och tittade på film tidigare idag, nu borde jag ta tag i dammsugningen och sedan sätta mig och plugga några timmar innan klockan slår godnatt.

                                         Alice som kattunge
                                                     Alice som liten kattunge

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0