Städa, tvätta och fälla träd

Alice har börjat finna sig tillrätta, jag tror att hon faktiskt känner igen sig sen sist vi "bodde" här i Boden. Vi kom hit igår kring 13-14, gjorde en snabbstädning efter att Emil hade varit och grattat sin mormor och sen for vi och handlade. När vi hade handlat mötte vi upp Fredrik som hjälpte till att fälla den stora björken hos Emil's storasyster. Jag och Jojje var s.k bilvakter. Som han skrattade när träder föll, haha, sötunge! Efter att vi fällt träd och kom tillbaka hem käkade vi en sen middag och sen städade vi upp i klädkammaren. 21.00 till 02.00 sprang vi som tokar fram och tillbaka till tvättstugan för att hinna tvätta det mesta från klädkammaren. Nu hänger allt på tork här och där i hela lägenheten och bara väntar på att bli vikta allteftersom det torkar.

Det är bara jag och Alice som är här för tillfället, älsklingen har farit på utbildningen och kommer nog inte hem förens kring 19-tiden ikväll.. Har satt på lite Rena Rama Rolf som får gå i bakgrunden medans jag ska fixa och dona lite. Det jobbigaste är inte att vara själv på dagarna, inte än iallafall, utan det är att inte ha toa och dusch i lägenheten.. Att ha badrummet ute i korridoren påminner mig om när jag flyttade in i min lägenhet i Piteå för 2 år sen och dom gjorde stambytet.. Ajja, den här gången är det inte riktigt lika dramatiskt, vi har ju iallafall fortfarande vatten i köket!


Vi - Memil och Memma
Känslorna blir bara starkare allteftersom tiden går.. v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0