Blåljus

Nu är helgen över. Fredag var jag hemma i Piteå. Gick på stan med Elina och Sara på dagen. Shoppade en mörkgrå munkjacka med skitsnyggt tryck på ryggen, en sportbh, lösögonfransar och en mössa med texten "BADHAIRDAY" på. Sanna och Nina kom förbi på kvällen och vi drack lite vin och surrade. Köpte jalapeñobollar på Max. Underbart goa!

Lördag packade jag in migsjälv, Alice och lite grejer i bilen och körde först till mamma och testade hennes nya säng. Grymt skön var den! Fick hjälp att fylla i nå papper till facket och sen körde jag mot Boden. Städade lägenheten och bjöd Elina på middag. Tonfiskbiffar med sallad i Örtagårdens örtdressing, mums. Sen blev det sminkning och ännu mera vin + en formatering av datorn som inte ville gå igång av någon anledning. Första gången i hela mitt liv jag formaterar en dator, inte illa pinkat! Senare kom Pär och Andreas innan vi for på Bränna. Jag fattar fortfarande inte hur det kom sig att vi fick gå före den extremt långa kön..? Vi skakade lite rumpa och drack lite öl, cider och grogg innan vi betämde oss för att fara tillbaka hit och spela spel och fortsätta drickandet.

Vaknade imorse efter ungefär 4½ timmes sömn.. Pratade med älsklingen och kände mig inte alltför överdrivet bakis, fast det verkar som att jag var mer bakis än jag trodde för det är först nu jag börjar må bättre.. Har sett massa filmer idag, legat på soffan, diskat glas osv.. Inget speciellt egentligen. Blev dock förvånad när jag såg blåljus utanför fönstret, kollar ut och ser en brandbil, en polisbil, två ambulanser och en bil från räddningstjänsten. Verkar ha skett en olycka, som jag fattade det var det mellan en vespa och en bil i utfarten från parkeringen. Två personer låg på bår och åkte med ambulanserna. Lär väl stå i tidningen imorrn om vad det var som hände.

Jag ska snart göra godnatt.. känner mig som den ensammaste människan på denna planet idag.. Ska upp 06.00 imorrn för att göra mig klar och köra till LTU. Lång dag med kursintro, intro och föreläsning: 08.15 - 18.00 enligt schemat. Hoppas att vi får sluta liiite tidigare iallafall.. Nåja, bilder från helgen och shoppingen kommer kanske senare för idag ids jag verkligen inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0