Böckernas värld

Igår låg jag i sängen fram till nästan 1 på dagen.. Jag var så otroligt trött och hängig.. Orkade inte göra något, såg film och sov.. När jag sen såg vad klockan var bestämde jag mig för att kolla posten, tänkte att jag borde ha fått ett brev från läkaren med besked angående proverna vårdcentralen tog förra veckan.. men jag hade inte fått något brev.. Gick upp i lägenheten igen, tänkte att jag kanske blir piggare om jag får i mig lite mat? Så duktig som jag är ställde jag mig och lagade laxfilé med ris och chili-/limesås.



Efter att jag hade ätit fick jag så ont i magen, så jag la mig på soffan.. Försökte läsa och mysa lite med Alice, men jag somnade om och om igen, bara en liten stund i taget.. Mitt i min lilla dvala, om man nu kan kalla det så, ringer mobilen. "Dolt nummer". Det kniper till i magen, men jag svarar: "Hej det är Emma". Mitt hjärta stannade nästan när jag hörde vem det var, läkaren! Varför kan inte mitt liv vara mer som i böckerna.. Håller på att läsa serien "En shopoholic~", tänk att få byta med henne, resa omkring, en fullproppad garderob med snygga kläder.. Dock hade jag gärna skippat alla räkningar hon verkar dra på sig hela tiden, haha. Iallafall, det verkar som att det var som vi trodde. Jag har vitamin B12 brist. Jag har idag varit och hämtat ut vitamintabletter som läkaren har skrivit ut. 2 tabletter 2 gånger om dagen i 1 månad, sedan 1 tablett om dagen.. möjligtvis resten av livet? Kan vara en defekt i magen också..(?) och något försvagat immunförsvar, vilket i sin tur leder till att jag är lite extra känslig för infektioner osv.. Jippie.. Ska tillbaka till läkaren om typ 1 månad, hoppas mina värden ser bättre ut då. För tillfället vill jag bara leva mig i böckernas värld, fantisera mig bort någon annanstans..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Emmaa!

Tråkigt att se att du mår dåligt..

Hoppas det blir bättre snabbt nu!

Synd att ni inte kunde komma i

helgen, hade varit superskoj :D

Men det kommer fler helger.

Blir du piggare så är det förresten

bara att komma! ;)

Kraaam!!/Linea

2009-04-29 @ 19:28:17
Postat av: Anonym

Hej! Jo, nu har dom ju iallafall hittat vad felet är så snart ska jag nog må bättre, hoppas jag :) Kul att du kikar in och lämnar en kommentar! :D

2009-04-29 @ 21:17:58
Postat av: AnnaLiten

Hej!!

Joda jag tog mig hit ändå! :) Riktigt skönt med solen och värmen!

Joda det är väl helt okej faktiskt. :)

Söker lägenheten nu i alla fall.

Hur går det hemma då? Allt som vanligt?

2009-04-29 @ 22:30:28
URL: http://annaliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0