Upp och ner.. / Uppdatering

Blev väl något bättre med rösten och halsen igår under dagen. Sen kom jag hem. Duschade, gjorde en snabb middag och tyckte att jag var ovanligt hängig. Tog tempen. 38.0.. Tog en panodil och la mig, såg "Djävulen bär Prada", somnade strax efter 00.00.. Vaknade 04.30.. fortfarande feber.. Lyckades efter många och men somna om.. Vaknade när klockan ringde 08.10. Har inte fått i mig någon frukost idag.. men febern har gått ner lite.. 37.8.. Antar att det är bra? Sitter iallafall och väntar på att klockan ska bli 10 så jag kan börja jobba, längtar tills dagen är slut. Trots att jag har klätt mig extra varmt idag, fryser som en tok ändå.. Åhh.. Kan inte någon trolla med knäna så att jag blir helt frisk?!

---------
Tänkte göra en liten uppdatering..

Mamma skjutsade mig till jobbet idag, hon hade precis handlat klart när jag ringde så jag passade på att vara slö och fick skjuts på morgonen. Himla skönt måste jag erkänna. Vi parkerade bilen och började sakta men säkert vandra mot apoteket, mamma följde en extra bit på väg till jobbet. Hon strök mig på kinden och gav mig en kram innan hon for. Ibland är hon bara för söt min mamma. : )

Jag mår fortfarande piss.. Trött och seg.. Ont i halsen, huvudet, feber (?), fryser.. Allt jävulskap.. En liten ljuspunkt var att för ett tag sen kom det förbi två "påskärringar" iklädda rosa cowbojhatt med påskfjädrar och delade ut påskägg till oss hårt arbetande människor. Fick ett jätte sött ägg med en urgullig kanin och 3 gula, tjocka kycklingar på. I ägget tror jag det är godis,hihi!

Nu längtar jag hem till en varm dusch, lite mat i magen (om jag får ner nå?) och mys på soffan med Alice och kanske tjuvöppna påskägget!




~ Mitt hjärta. Min ängel. Min sötnöt. ~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0