Vintern är på G..

Pratade med läkaren idag igen.. sjukskriven på heltid den här veckan ut.. Börjar bli riktigt rastlös av att gå hemma. Idag har jag dock lyckats sysselsätta mig så gott som hela dagen. Mamma kom hit imorse, vi for in till stan och mitt jobb för att lämna sjukintyg, snabbhandlade det nödvändigaste på Kvantum och sen skjutsade hon hem mig. Fy fan vilken jävla snöstorm det var ute, och jag antar att detta bara är början.. Tacka vet ja sommar! Iallafall, väl hemma gick jag ner i förrådet och bökade mig längst in för att komma åt julsakerna, bara 1 månad kvar till jul! Sen började jag diska, dammsuga, skura toan och golvet. Pratade en sväng till Nina medans jag dammtorkade och började placera ut julsakerna, tomtar, ljus och massa mys. Imorrn är det egentligen bara gardinera och dukarna som ska strykas innan dom hängs upp och sen ska stjärnorna placeras ut i mina fönster. Kul att ha något "vettigt" att göra för en gångs skull!




Juldekoration i vardagsrummet, bytte dock till en annan kruka för blomman.
Kanske borde visa bilder på hela lägenheten när allt är klart?


[Update]
Jag kom just på att jag inte har berättat vad det blev i helgen, jag och älskling hade våran 2 års dag i tisdags, men pga distansen kunde vi inte "fira" då, utan det blev nu i helgen istället. Vi hade massa planer på olika saker som vi tänka göra, bara för att göra något annat än att sitta hemma, men eftersom att jag inte har mått så bra senaste veckorna (läs: sjuk) blev det ändå att vi lagade mat, såg tv, pratade, myste framför en film och "bara var". Det kunde inte ha blivit mer lyckat. Det var länge sen vi kunde umgås bara vi en helg och göra ingenting, inget festande, inget folk.. Bara vi - Memil och Memma.

Helt underbart!



Kommentarer
Postat av: Ida

Irisen är en riktig gottegris.. och det syns!

damn girl, att du aldrig får vara frisk! vi får bota din sjuka med en fika på stan med extravagant shopping snart =)

2008-11-25 @ 00:03:38
URL: http://trollo.blogg.se/
Postat av: nina

hallå gumms! har slut pengar på mobilen och inte hunnit/orkat fylla på än bara så det är därför jag inte svarat på dina sms. Tack för i helgen iaf, det var super trevligt! Verkligen. Ring mig när du har tid så får vi surra lite om vad som egentligen hände osv. "eftersnack" :P PUSS!

2008-12-01 @ 17:10:24
URL: http://niiinaapiiinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0