Tidsfördrift

Nu har jag lunch, har ätit hemma gjord pizza med tonfisk, skinka, svamp och oliver. Mums! Det har varit en stressig men effektiv dag. Morgonen började med att mamma och Bastian kom och hämtade mig så for vi till Kvantum för att handla lite grejjs, när vi hade kommit halvvägs genom butiken så ringer mobilen och det var jobbet som frågade om jag ville komma in extra, sweet! Vi handlade färdigt och betalade, sen for vi vidare till lite andra ställen. Tillslut hamnade vi hemma hos mig där jag packade upp lite varor in i frysen, och mamma och Bastian mobbade Alice litegrann för hon gick omkring och pep. Hur söt som helst. När allting var uppackat var dom så pass snälla att dom skjutsade mig till jobbet så jag slapp gå i blåsten. Och nu sitter man här, eller har suttit här några timmar..

Lite tankar och funderingar.. Lite förvirrad är man, känns som att man varken vet ut eller in längre. Ofta önskar jag att saker och ting vore enklare, men jag hoppas på en förbättning inom en mycket snar framtid. Den enda som kan göra den förbättringen, eller förändringen till det bättre kanske man ska säga (?), är ju jag och tro mig när jag säger, att jag jobbar på det. Sakta men säkert. Känns som att man försöker göra upp en massa planer i huvudet för att mer eller mindre kunna förutse konsekvenserna av just det valet. Det är lite som jag pratade om ett tidigare inlägg om A, B, C och 1, 2, 3 osv.. Trots att jag ändå svamlar så mycket som jag gör i mina tankar så tror jag ändå att det är en av dom vettigare tankarna som jag har, eller vad man nu säger..

What happened to those days when you used to be compassionate?
Caring what I thought and said, so attentive gentleman..
Now it's hard to turn your head away from the TV set..
Half the time I realize I seem to give more than I get ,
funny how things seem to change after a few years commitment.
Used to talk for hours on end about our dreams while we lay in bed.
How I missed those days when you stayed awake,
now you roll over and snore instead..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0